Travelshop Blogg

Vår vision: Alltid bäst på kundservice.

Händer x Reagerar = Resultat

Igår var chefen och en av delägarna från Travelshop på en föreläsning av Torkild Sköld i Ystad. En fantastisk lärorik föreläsning som alla borde gå på, anställd som privatperson.

Föreläsningen handla om att bli berörd och att inse hur viktig man själv är som person, så som du agerar och uttrycker dig mot andra männsikor ska du göra mot dig själv, du behandlar förhoppningsvis dina medmännsikor väl, då får man inte glömma att behandla sig själv lika väl. Var självgod! Alltså god mot dig själv! :)

Du är trevlig mot dina kunder, var trevlig mot dig själv, tyck om dig själv. För du är unik! och Bara du är bra på att vara DU!

Viktigt är att skilja på person och sak, tex när man får kritik så är det inte du som person som får kritik, utan saken du har gjort som kanske var mindre bra som kan göras bättre. Du är alltid bra!

 

När man är med om något i det vardaliga livet, på jobbet, hemma i familjen mm så händer det alltid någonting, tex en konflikt av något slag. Hur du reagerar på just den konflikten påverkar resultat positivt eller negativt.

Har du tex ett skrikigt barn hemma som bråkar, väljer du att skrika tillbaka påverkar det oftast resultatet negativt, men väljer du en annan väg så kanske resultatet istället blir positivt. Samma sak på företaget, organisationen. Så som du som personal eller chef reagear på det som händer runt omkring påverkar resultatet. Var inte rädd för förändringar!

 

Massor av andra bra saker lärde vi oss också, men får ta in lite i taget. Men de två viktigaste som jag tyckte, tyck om dig själv, ingen är bättre på att vara du än du, sluta jämföra dig med alla andra på jorden, det är alldeles för många.

Och det som händer, hur du reagerar får ett resultat som du väljer om det ska bli positivt eller negativt. I alla fall strävan efter att få ett positivare resultat verkar för mig vara optimalt i alla lägen oavsett vad det gäller :)

 

 

 

Öppet i Malmö

mån - fre: 09 - 17
lör: 10 - 15
sön: 10 - 14

Om oss

Resebyrån grundades 1999 på Stormgatan.
läs mer...